tirsdag, august 08, 2006

Flotte liljer!

Det har gått opp for meg at jeg har mange flotte liljer i hagen! Jeg har tidligere lagt inn bilder av nydelige Martagonliljer, som blomstret flott i rosa for noen uker siden. Jeg klarte ikke gå forbi dagliljen Gentle Shepherd på gartneriet her for noen uker siden - den blomstrer nå i staudebedet

På samme turen kjøpte jeg også en hvit kongelilje. Den var hvertfall merket som hvit kongelilje. Nå blomstrer den, og den er knall kanarigul! Den er oppunder 1 meter høy, blomsten er ca. 25cm tvers over, og den dufter deilig. Jeg har fått forslag om at det kan være varianten Lilium Regale ´African Queen´ , og skal innom gartneriet i morgen en tur for å få dem til å bekrefte eller avkrefte det.


Jeg gikk forbi denne lekkerbiskenen i går, den klarte jeg selvsagt ikke stå over. Det er Hemerocallis ´Strawberry Candy´


Av naboen har jeg fått en rød daglilje, den er til forveksling lik Sammy Russel, så jeg er nesten overbevist om at det er den.



Jeg har lagt inn et lånt bilde av Tigerlilje før, men nå blomstrer mine så flott at jeg ikke kan dy meg for å legge inn et av mine egne, tatt idag! Flotte er de!

Ingen kommentarer: