tirsdag, august 29, 2006

Salg på det lokale gartneriet!

Jubalong!
Jeg stakk innom det pittelille gartneriet her i nærheten, og det var salg!
Jeg tror vel strengt tatt det egentlig bør være plantestopp her til jeg får på plass skikkelig kanting i noen av bedene, og de nye bedene jeg har planlagt med kanting og alt, og kan se hvordan det blir. Men så kunne jeg ikke dy meg da!
For en hundrelapp fikk jeg med meg kuleprimula, edelprimula og hageprimula, basunblomst og rosa solhatt.
Flere av disse hadde jeg tenkt å så allikevel, men nå slipper jeg det ... eller kanskje jeg gjør det allikevel, bare for moroa!
Primulaene brukes til kanting i den nye delen av rosebedet, det er allerede primulakanting i den gamle delen, som kan deles noe, pluss disse nye som gjør at kanten strekker seg langsmed hele bedet. Basunblomsten skal inn der tjæreblomsten står - den skal deles og halvparten sendes min søster, halvparten en venninne.

A propos hageplaner, så har jeg fått gjennomslag i heimen for ideene mine om bunndekker bed med lilla bladverk, oransje blomster borte ved syrinen, lage litt mer spennende kant langs med de gule blomstene nederst i hagen - har vil jeg også sette inn alt av gult jeg har til overs eller. Kanting med granittstein - firkantet grå. Og uteplassplanene.

Nå skal vinteren brukes på planlegging, så bærer det i gang til høsten!

2 kommentarer:

Nabodama sa...

Er storligen imponert over arbeidskraften og tiltakslysten din denne sommeren! Her forsvant mye av hagegleden med det trasige sommerværet, og nå er det jobb, jobb, jobb. Nå som sommeren endelig er her.

Anonym sa...

ma sjekke:)