onsdag, januar 03, 2007

Jammen fant jeg igjen løklista også


Hipp hurra! Her er det reneste julekveldstemninga, jeg fant igjen løklista mi også!
Fra 12. oktober:

Jeg fikk satt de aller siste i går, og det gikk opp for meg hvor mange løk det egentlig er å gå å huske på dette da jeg prøvde å grave ned de nye liljeløkene midt i et felt med allerede nedgravde tulipanløker ved et uhell...
Så her er listen!!
ZT=Zimtrade, B=Bakker, L=Langangen, CN=Lilynook, NL=kjøpt i Nederland, A=anneks-bedet, S=staude-bedet, R=Rose-bedet, F=flaggstangbedet, K=krukke

Greigii Tulipan ´Cape Cod´ (supplerer flere fra i fjor) ZT-A
24 Villtulipan ´Eastern Star´(supplerer lignende fra i fjor) ZT-F
2 Frittalaria Imperialis ´Rubra Maxima´(Keiserkrone - supplerer fra i fjor)ZT-A
5 Påskelilje ´Mount Hood´ ZT-S
10 Allium Aflatunense ZT-F
30 Puschkinia Libanotica (supplerer flere fra ifjor) ZT-F
3 Lilje ´Pink Perfection´ZT-S
50 Muscari ´Armeniacum´ZT-A/F
10 Flerblomstret rosa tulipan B-R
100 tulipan i fargeblanding B-plenen
10 Liljeblomstrende tulipan ´Burgundy´B-R
25 (eller 50?) Iris Hollandica ´Rosario´ B-R
15 påskeliljer (lysgul/oransj) fra MariannG R
150 påskeliljer fra Hajal (gule) A/R
5 tulipan Black Hero NL-R
7 Narcis Replete NL-R
25 crocus tommasinianus NL- i plenen
35 Flerblomstret Tulipan Praestans Fusilier NL-K
12 flammetulipan (papegøyetulipan) NL-K
1 Iris Germanica Sen Lac NL-S? R? (den forsvant litt for meg..., løken var uansett i dårlig stand)
50 Muscari ? NL-A/F
4 Allium caeruleum L-S
4 Allium hollandicum 'Purple Sensation' L-R
2 Camassia leichtlini 'Coerulea' L-S
2 Camassia leichtlinii 'Semiplena' L-S
2 Lilium regale L-S
50 Scilla sibirica L-S
1 Lilje "Orienpet" Northern Carillon CN-S
3 Asiatisk Lilje Pink Pagoda CN-R (flyttes neste vår)
1 Martagonlilje Black Prince CN-R
1 Lilje "Orienpet" American Bandstand CN-R (flyttes neste vår)
174 rosa tulipaner fra ifjor (det var ikke så mange mange løk i fjor - de har formert seg enormt) R/S
50 hvite tulipaner fra i fjor ( formert seg fra 15?) S
60 doble rosa tulipaner fra i fjor (formert seg fra 15?) R/S

Det var så mange tulipaner at jeg satte noen nede ved komposten...
I tillegg flyttet jeg
4-5 rosa Martagonliljeløk fra S til R, til å stå sammen med Black Prince
1 asiatisk lilje fra A

Ingen kommentarer: