søndag, mars 25, 2007

Nå er våren virkelig i gang!


Og snøstjernene blomstrer! Doble i forgrunnen, enkle bak.

Ellers har det vært rådyr på besøk. Heldigvis har de bare spist en løkplante som jeg ikke vet hva er/var - ergo kommer jeg heller ikke til å savne den... Med et godt plassert fotspor rett vedsiden av den stakkars planten var det slett ingen tvil om hvem som hadde tatt for seg.

Inne står alle de bittesmå plantene under plantelys. Jeg skal begynne med priklingen i dag, for noen av dem begynner å bli veldig klare for det. Spesielt hjelmbønnene er utrolig raske. De tror jeg jeg planter rett i krukka med espalier og alt og setter litt kjøligere enn stund, de vokser så fort at det er nok ingen vits i å prikle dem om i småpotter først.

Jeg har vært runden i hagen og er veldig fornøyd med at det kommer opp masse løkplanter! Jeg satte nesten 1000 løk i vår, og vil gjerne se et godt resultat. Jeg ser også at Iris Germanica-ene mine har overlevd alle sammen og vokser villig. Jeg fikk noen veldig spennende via hageforumet hagegal.no i fjor,og nå gleder jeg meg til å se hvordan de ser ut.

Ingen kommentarer: