lørdag, juli 08, 2006

Tida går jo fra meg!

Det skjer så mye om dagen :)
Nå har klematisen strekt seg skikkelig og fått store knopper, flammentanz blomstrer og selv om den ikke har blitt så stor enda blomstrer den jammen kraftig! Under Klematisen har jeg plantet ut rosalilla zinnia elegans, som jeg håper kommer snart.
Blodbegerplantene har såvidt begynt å strekke seg i krukkene sine og jeg gleder meg til å se hvordan blir. I de andre krukkene blomstres det villig, og de er virkelig flotte! Eneste blomkarsen er skikkelig treig i år - jeg håper det løsner snart for den pleier å bli så fin i kassene her ved stabburet og inngangspartiet.
De gule dagliljene har blomstret en ukes tid, og alliumens storslagne blomstring fortsetter nå med 5-6 Allium Christophii som står litt ensomme og forlatte og blomster i flaggstangbedet. Der er småplantene av Zinnia plantet ut, men det blir nok noen uker før de blomstrer.

Hurdalsrosa har nettopp blomstret av, men nå går de lysrosa og duftende buskrosene i blomstring, og det overgår alt!
Duftskjærsminen står med knopper klare til å springe.

Jeg ser at det er litt tomt i bedene mine akkurat nå i siste uka i juni/første i juli: jeg må kanskje så noe eller sette et eller annet som fyller denne tiden.

Av stauder: veronikaen må lenger bak i bedet! Den dekker helt til for duppesoleien stakkars. Og det er skikkelig tomt der alliumen er blomstret av. Kanskje jeg kan flytte honninknoppurten dit? Den trives ikke der den står, men den blir så stor... Eller kanskje storskjermen? Den står jo nå på hold nederst i hagen, og den er veldig fin og elegant synes jeg. Mulig jeg setter storskjermen inn i "hullet", og flytter honningknoppurten dit storskjermen står nå? Jepp... Til høsten!

Malva er så smått i blomstring nå i rosa - den kan jeg flytte inn i rosebedet for å få inn litt farger. Dit har jeg også flyttet geranium himalayensen, så det skal bli vakkert neste år.

Ingen kommentarer: