torsdag, mai 08, 2008

Flott vårblomstring i hagen!

I år kommer våren tidlig, og jeg nyter de vakre blomstene i hagen. Vi skal selge huset nå på forsommeren, og det er litt synd at alle de tidlige sommerløkene blomstrer fra seg nå, for det er virkelig vidunderlige farger og mye blomster! Det ser ut som de siste årenes innsats begynner å bære frukter, og at løk og planter har fått satt seg godt nå. Alt kommer tidlig, og kraftig! Jeg gleder meg til å følge med resten av sommeren, spesielt siden jeg ikke skal ha hagen lengre fra seinsommeren av...

Denne hvite og lyserosa/fersken doble påskeliljen er et funn! Den kom greit i fjor, og enda mer i år, med vakre blomster og ser ut til å spre seg fint. Nydelig er den!

Duftende pinseliljer fra hagen har jeg sendt som bytteplanter landet rundt, og jeg håper de som har fått har like stor glede av dem som meg. Jeg synes de er tidligere i år enn de pleier - i forhold til den andre blomstringen, men så står akkurat dette bedet med sola rett på og god le. Men jeg vet det kommer en pulje med pinseliljer til som jeg tror lukter mer enn akkurat disse gjør også, og endel doble rundt om i forskjellige bed. Påskeliljene er kjempeflotte! Jeg husket ikke at det var så mange av dem. Jeg har også noen helt hvite påskeliljer som kommer fint i år.

Ingen kommentarer: