onsdag, oktober 25, 2006

Frøliste, nesten 1000 blomsterløk og blodbeger som ikke gir frø

Selv om sommeren er på hell blomstrer Sedum flott

Nå var jeg så flink og skrev frøliste på Macen min, men den har kræsja (igjen), og jeg gidder ikke gjøre jobben en gang til, så jeg får vente til den stabler seg på beina igjen. Uansett har jeg veldig mye mer frø enn jeg trodde!
Jeg har planer om å så noen av dem i kaldbenk, men da må det først bli litt kaldere. Vi har knapt hatt første frostnatta, men nå bærer georgineknollene inn til helga hvertfall.
Blodbegerplanten står så stor og fin, og hvis jeg husker det skal jeg ta bilde av den i morgen. Jeg hadde sanket en runde frø fra den, men de har forsvunnet for meg (ekstremt mulig jeg har fått litt kastehjelp her), og nå tar det alle evigheter for den å komme til frøstadiet. Jeg begynner faktisk å bekymre meg for at det ikke blir noen frø! MEn jeg håper på det beste.

Jeg lagde liste over blomsterløken jeg satte også, og fikk et totalt antall på 994. Det er slettes ikke verst! Det skal bli så fint til sommeren at :)

Ingen kommentarer: