torsdag, august 24, 2006

Flere liljer blomstret i dag!

Det regner i dag men det blomstrer etpar flotte liljer i hagen som jeg bare måtte ta bilde av. Den første er en asiatisk lilje - en av 4 løker jeg satte i høst og kun en av dem kom opp. Den skal (jadda...) flyttes, den står litt stemoderlig til viser det seg, utenfor annekset. Men nydelig, det er den!


Den andre er en daglilje som jeg kjøpte på gartneriet i juli, merket Dream Legacy, men jeg er litt usikker på om den kan være feilmerket, da de bildene jeg finner av den dagliljen viser hvit blomst med lilla kant rundt. Pen er den hvertfall! Egentlig ganske lik min Strawberry Candy, men den blomstret av for flere uker siden - denne overtar sånn sett blomstringen.

Også har jeg bestemt meg for å kjøpe noen mørkeburgunder Martagonliljer - de er helt nydelige og vil passe fint sammen med mine rosa. Kanskje noen hvite også? Lommeboken får bestemme :)

Ingen kommentarer: