tirsdag, august 15, 2006

Høsten begynner og det regner

Jeg har laget et lite "mood board" for å vise fargene i rose- og staudebedet på høyresiden av glassverandaen. Flesteparten av disseplantene står der allerede - noen har jeg frø av og må så, og noen må jeg fortsatt skaffe frø til. Her skal det blomstre fra slutten av mai til september.
Det mangler alt som blomstrer fra løk, der er rosebedet allerede flott, jeg skal sette de rosa løkene fra flaggstangbedet rundt om, og så må jeg få satt nye løk i det nylig oppgravde "grusbedet".



Jeg holder bedet i rosatoner. Det gjenstår å se om jeg synes rosa blir for knall i forhold til de mørke lilla tonene, i såfall får jeg dele det opp i et lysrosa og lilla bed, og et bed med knallrosa og gul/oransje. Jeg har både dagliljer og trompetliljer i gult, tigerliljer og brannliljer i oransj. Nattlys og et par andre planter i gult som jeg egentlig ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av. Jeg har jo også kyss-meg-over-gjerdet, nøkketunge, fagerfredløs, og kan stjele solhatt hos mamma :)

Et sted i hagen må det på et eller annet tidspunkt bli et gult-orange bed uansett tror jeg.

1 kommentar:

Nabodama sa...

Umåtelig lekkert!
Øynene mine løper i vann.