onsdag, august 16, 2006

Litt mer tankearbeid

Jeg har laget mood board for det andre bedet også - det blå. I det rosa skal det jo noe såing kombinert med litt flaks til. I det blå bedet - staudebedet - er det meste på plass, jeg tror det mangler toppklokke og litt akeleietyper, og det burde jo kunne gå greit... Ulempen med akeleien er at hvis jeg sår den nå eller til våren blir den ikke å blpmstre før sommeren 2008, men den som venter på noe godt! Jeg ser at noen av rosafargene virker vel skarpe.



Jeg får vente til jeg ser det IRL neste år, og vurdere om jeg må dele av enda et bed, så jeg får et blåtoner/hvitt, et rosatoner, og f.eks et skarprosa/gul/oransje som burde være en spenstig kombinasjon! Jeg har en god del oransje og gule blomster, viser det seg. Selv om jeg prøver å fortrenge dem, for jeg liker ikke fargen, er det egentlig ganske fine. Litt hvertfall :) Så jeg lagde en liten illustrasjon over dem også, sånn for inspirasjonens skyld!

1 kommentar:

Vanja Grut sa...

Så fine blomster du har! Og jeg må si at collagen av de gule og oransje ble kjempefin. Gul er egentlig ikke min yndlingsfarge heller, men det ble veldig fint!

Selv har jeg plantet et langt rødt rosebed i forhagen etter at vi la beleggingsstein. Skal få lagt ut bilder av det snart i bloggen min.