onsdag, august 23, 2006

Nå begynner jeg allerede å glede meg til neste sommer!

Jeg har byttet til meg, fått og kjøpt så mange vakre blomster at jeg tror neste sommer blir en helt fantastisk fargerik opplevelse!
Jeg planlegger å få fjernet flere gamle bjørker langsmed veien, rive ned det gamle gjerdet som uansett er rede for utskifting, og flytte den gamle smijernsporten til et sted den faktisk har en funksjon i stedet for der den står nå: formålsløst "midt på". Snøbærhekken skal deles og brukes til å fylle ut hele lengden av tomta ut mot veien. Så skal jeg lage et bed på innsiden av hekken, fra syrinen og bort til der smijernsporten skal stå. Der står det allerede en stor lilla syrin, jeg skal plante en mørkelilla syrin og etpar sommerfuglbusker, og under disse skal jeg ha lilla oxalis, andre planter med bladverk i mørk mørk lilla, og alt jeg har som blomstrer i gult og oransj. Fylle på med div løker og litt så tror jeg dette blir nydelig.
Siden jeg allerede planlegger flotte gule planter har jeg gått til innkjøp av en Clematis Tangutica som skal vokse oppi dette bedet!


Bilde fra www.aaseflensted.dk

Jeg har også kjøpt meg en lekker Ridderspore, som allerede er planlagt inn i det rosalilla bedet, mellom rosebusker og hestemynte, og sammen med det som forhåpentligvis blir pene blomstrende selvsådde rosa romerske riddersporer av frø jeg har byttet til meg.
Bilde fra www.delphinium.co.nz

Jeg har også store planer for en gang fra smijernsporten, langsmed eksisterende iris, fagerfredløs og kyss-meg-over-gjerdet, forbi epletreet med den rosablomstrende clematisen, og forbi gullrisen og bort til lekeplassen og en framtidig sitteplass. Altså i tillegg til den steinlagte sitteplassen som jeg ønsker meg på plass til våren. Her skal gule sommerblomster komme til, og gangen kantes med lekkert og litt lavt, bladrikt noe.
Time will show... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

isnt looking conclusion planner catch subatomic except expensive yous folbpitt jefferson
lolikneri havaqatsu