torsdag, mai 11, 2006

Noen flere bilder...


Det første bildet skal bli et ganske letthåndterlig rundt bed, rundt Hurdalsrosa mi. Den er stor og flott!
Det har vært gravd ut gullris, asters, veronica, og et fælt og diger kjerr av noen villroser rundt det, så idag har jeg hatt på Round-up på ugresset, så skal vi sette i gang prosess for ny plen neste helg.










Det neste bildet er av et bed jeg har nesten halvert i dag, igår kveld flyttet jeg bort en brudespirea som hadde lagt seg flatt utover bakken, og nå er mye penere utenfor annekset. Jeg har også fullstendig skjært ned et enormt viltvoksende buskas av en rose. Jeg har egentlig lyst til å grave opp hele driten... Treet inntil vegget skal UT - jeg må bare få gravd ned og kuttet røttene, så bærer det lukt vekk. Her er også endel luking, jeg har inntil videre sprayet Round Up på ugresset på grusen hvertfall. Har sådd gress langsmed kanten, ellers er det mest løk i dette bedet, tanken er at rosene skal ta litt over igjen, men jeg må skjære dem enda litt mer tilbake før jeg er fornøyd, og for at de skal få noe å "gå på".



Så et bilde av flaggstangbedet. Her satte jeg en hel haug med løk i fjor. Hittil har Puschkinia libanotica (den lyseblå i bildet - kalles snepryd på norsk), og Scilla blomstrer. Det er små lilla Tulipa pulchella Persian Pearl, en villtulipan.
Også kommer det perleblomster, masse tulipaner - både fylte og enkle, og flere Allium - etpar forskjellige sorter, i tillegg til et vell av pinseliljer av den gamle duftende typen, og endel doble gammeldagse pinseliljer.. Når alt er avblomstet og jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre med alle bladene skal jeg ha ut noen flotte Sinnia. Eller jeg håper de blir flotte - de står og vokser seg til inne på glassverandaen nå.





Dette er et sørvendt bed utenfor annekset.Her kommer mye fint, håper jeg :) Skal kommentere dette bedet nærmere siden.

1 kommentar:

Nabodama sa...

Så herlig hage, og så flott anneks!
Skal bli spennende å følge hagebloggen din:)