torsdag, mai 11, 2006

Vekk med ugresset :)



Nå har jeg snart jobbet meg rundt huset og har fått ut litt ugress, fått litt oversikt over hva som kommer opp og redusert noen av de enorme bedene i størrelse.
Dagens bilde er det største bedet mot sør - allikevel halvert i størrelse! Jeg skal spa unna litt jord foran kanten, og få det flatt, og så så gressfrø. I tillegg til oversikten over har jeg fått tak i noen flere stauder for å fylle opp:
* rosa hestemynte
* hvit nyseryllik
* blå krypklokke
* en sølvhvit fyllplante som blomstrer i hvitt
* en burgunder rosekrage
* løytnantshjerte
Da jeg tok ut den svære trestubben jeg måtte grave ut, fant jeg igjen martagon-lilje-løkene som har vært forsvunnet og dødd hen hvert år, og den kommer sterkt tilbake! Jeg flyttet litt på dem. Hvertfall tror jeg det er Martagon-liljer (kransliljer), de bør være rosa og veldig flotte, hvis ikke får jeg meg en overraskelse.
Jeg har også flyttet inn endel løkplanter fra andre bed, og de ser ut til ha klart flyttingen fint, så dette blir bra :) En tue avblomstrede hvite snøstjerner og noen kongekroner - både rutete og hvite som burde blomstre nås snart.
Det er tre tuster jeg ikke vet hva er - jeg lar dem stå inntil videre, jeg finner ingen av disse igjen i resten av hagen.

Ingen kommentarer: