søndag, mai 14, 2006

Æsj - det har vært "noen" å spist på liljene mine. Jeg fant en knallrød liljebille som jeg tok kverken på, og regner med at den eller noen av dens artsfrender ser synderen. Fant ingen flere selv om jeg lette lenge.
Rundt Hurdalsrosen har jeg tatt meg en nærmere titt, og lurer på om jeg har Brannliljer ELLER Tigerliljer (husker ikke om de "peker" opp eller ned, men oransje er de. Det er også noen gule dagliljer, (hemerocallis flava?), og en annen type liljer - tror jeg - som jeg ikke husker navnet på. Jeg får bare vente i spenning.
Det kommer også Allium, brennende kjærlighet, en annen høy staude som jeg ikke husker hva er (floks tro? Det sto hvit og rosa floks i nærheten der før). Også lurer jeg på om det kommer Martagonliljer her og? Det kommer hvertfall noen liljer som er helt like det jeg tror er Martagonliljer i et annet bed, men de er tynnere og spedere. Igjen - jeg venter i spenning :)

Ingen kommentarer: