fredag, september 01, 2006

Det blomstrer fortsatt og spådd frost til uka


Hagen er inne i en ny blomstringsrunde og jeg er storfornøyd!
Her blomstrer phlox så fint, med knallrosa, rosalilla og hvite varianter.
Astersen jeg sådde i april blomstrer endelig rundt flaggstanga. Jeg har ventet lenge men det er verdt det, for den blomstrer flott i rosa og lilla-toner.

Kattehalen jeg trodde hadde blomstret fra seg er i full flor igjen. Mulig jeg må flytte den bort i en krok av bedet neste år, for den sprer seg virkelig! Og hestemynten blomstrer igjen og igjen.
Nå er også liatris spicata - akssøyleblom i gang, den er litt lilla i fargen og bryter sånn sett fargetonene litt, men jeg synes det ble fint. Enda finere blir det neste år når bedet er fylt ut av litt bunndekkergrønt.
Purpursolhatten blomstrer og har flere knopper, pen med rosa blader og rødoransje midte.


Plantene jeg har bestilt fra Jensen kom også, så nå har jeg fått plantet ned de rosa riddersporene som jeg er veldig spent på. Resten står og venter på å bli plantet ut. Jeg har også fått de sorte plantemerkene jeg bestilte, og de funker flott. Jeg håper de tåler tidens tann. Jensen er en snill mann og sendte meg et par flotte mørke Heuchera-er også, Palace Purple og Metallica. De vil gjøre seg ypperlig i det lilla-oransje bedet sammen med Persicaria Red Dragon, Rumex Sanguineus, kanskje en lilla penstemon smallii, mørk-bladet geranium, lilla-sort-blomstrende planter endel oransje blomster.

Også ser det ut som jeg har hivd meg på en liljeimport, med en nydelig mørkesvart martagonlilje noen orienpets, og noen asiatiske liljer i flotte farger.

Nå gleder jeg meg til neste vår og sommer :)

Ingen kommentarer: