søndag, september 03, 2006

En blindpassasjer!


Bildet er lånt fra den japanske websiden aoki2.si.gunma-u.ac.jp
:Jeg har bestemt meg for å la både blærespirea Diabolo og praktfredløsen stå. Blærespirea skal på plass neste år, fagerfredløs må jeg vurdere for den sprer seg visst like "ille" som vanlig fagerfredløs, og jeg vil jo gjerne ha andre ting i det bedet også.

I dag har det bøttet ned, himmelens sluser åpnet seg virkelig, så ventebedet jeg hadde planer om å få på plass måtte vente. I går satte jeg alle plantene fra jensen fin-fint i potter og på vanningsbrett, og i riktig lys, så de tåler nok fint en dag til. Da jeg jobbet med det fant jeg en liten blindpassasjer! En 7-8cm lang rødbrunlig trekløver-lignende sak. Jeg har fått tilbakemelding om at det nok er en Oxalis corniculata f. rubrifolia, et japansk ugress, og at den nok sprer seg lett. Jeg skal prøve å få den til å overleve og vokse til, for den var pen! Så får vi se, kanskje den ville gjort seg i potter eller noe til våren?

Ingen kommentarer: