tirsdag, september 19, 2006

Vært i Nederland og kjøpt masse løk


Tulipa Black Hero, bilde lånt fra www.telegraph.co.uk

To turer har jeg vært, faktisk.
Og det er så sykt billig med løker der at jeg har kjøpt endel, utover det jeg har bestilt fra Bakker og Zimtrade. Til våren skal det blomstre her, for å si det mildt. Jeg får legge inn en liste når jeg får alt i hus, men jeg prøvde å kjøpe det i Nederland som jeg har sett og har lyst på her hjemme men som er altfor dyrt. Bildet over er av en av dem som jeg betalte en slikk og en ingenting for: Tulipa Black Hero

1 kommentar:

Vanja Grut sa...

For en nydelig tulipan Marianne! Må si jeg imponert over hvor flink du er til å sette løker. Vi har laget en rosehekk i bedet vårt i forhagen, men jeg har tenkt at det kanskje hadde vært fint å satt noen tulipanløk der også som kan blomstre til våren, for det tar jo en stund før rosene kommer seg.

Har du noen tips? Her ser du rosehekken vår: http://vanjalager.blogspot.com/2006/08/beleggingsstein-og-roser-i-forhagen.html